1. powered by Surfing Waves

AMIGA: Najbolje Igre

Discussion in '16-bit kompjuteri' started by CTOJAH, Jul 17, 2011.

  1. CTOJAH

    CTOJAH волим да ми лижу шупак

    4,197
    747
    113
    Ne stoji bas najbolje, beat 'em up zanr ide pod OBAVEZNO na arkadama. (MAME)
    Ipak, evo ti nekoliko Amiga naslova :
    - Double Dragon II: The Revenge
    - Final Fight
    - Golden Axe
    - Motörhead
    - Ninja Warriors
    - Second Samurai
    - Vigilante
    ...
     
  2. Ace

    Ace 1.000.000

    3,001
    698
    113
    Moj omiljeni beat 'em up na Amigi je Franko: The Crazy Revenge :D Igru su pravili Poljaci, ima očajnu grafiku ali zato ima atmosferu, krv i do jaja je zabavna. Bonus između dva nivoa je da voziš Fiat 126p aka peglicu i gaziš ljude po ulici, šta više reći :lol:

    [​IMG]
     
    Carnex likes this.
  3. Costanza

    Costanza since 2004

    582
    224
    43
    Shadow fighter? jesi mislio na VS naslove?
     
  4. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    ...gde sam ono stao ? A da!

    [​IMG]



    Amiga 500 ti je prakticno bila nasledje Amiga 1000 platforme iz 1985 godine. Zastarela sam mislio ne samo tehnoloski (Amiga 1200 je uveliko bila prisutna na trzistu), vec i po pitanju softverske podrske od strane tadasnjih relavantnih izdavackih kuca. Takodje, zaboravljas da hardwerska prednost 16-bit konzola je bila i zbog mogucnosti podrske additional ketridža koji su tokom life span doticnih sistema, konstantno evolouirali. Primer je bio DKC ROM, koji svakako ne spada u standardne ketridze koje je platforma koristila. Medjutim, i sa takvim hardwerom, igre su imale vizuelno-tehnickih mana a koje su u nekim Amiginim igrama bile "ispeglanije".

    Konacno, gde sam sugerisao da je Amiga 500 bila najaca masina ?! Preneo sam samo jedan pasus sa inostranog linka, koji napominje da je Amiga 500 imala nesto bolju rezoluciju u odnosu na MD/SNES i da je Super Frog izuzetno brza igra, sto se za vecinu tadasnjih konzolnih igara, ne bi moglo zakljuciti. Bar one koje sam ja iskusio. Takvu vrstu nasledja konzolnog gaming-a mozemo primetiti i danas, gde se marketinški propagira visok framerate za vecinu igara, medjutim kada sistem/konzola procirkuliše tržištem, shvatimo da nije tako i da su takve igre uglavnom retke. Sto se tice tvoje teze da su MD ili SNES imali vizuelno puno boljih i kvalitetnijih igara i pre 1994 godine, tek se tu ne bih slozio. To naravno ne znaci da je Amiga sa druge strane imala i puno losih igara, da ne kazem smeca.
     
    Last edited: Feb 16, 2019
  5. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,595
    2,417
    113
  6. Carnex

    Carnex Jetrena Pašteta

    4,956
    1,017
    113
    Last edited: Feb 16, 2019
    Ace likes this.
  7. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Ali zar ja nisam izneo slican stav u ranijem topicu ?

    Evo ponovicu : Amiga nije imala previse 50fps igara za razliku od C64 recimo. Opet to i nije lose, s obzirom da je Amiga terala i nesto visu rezoluciju ekrana za vecinu igara u odnosu na MD a narocito SNES. Medjutim tvoj stav je implicirao da je 60fps-a bio difolt na Mega drive konzoli da bi posle sam sebe demantovao upravo onom listom. (!?). Na kraju opet se postavlja pitanje relevantnosti obe liste, jer ne znamo kako su dokumentovane. Pogotovo sto na toj Amiga listi nedostaje jos igara, sto iz 80tih, sto iz 90tih godina a radile su u 50fps-a.

    Najvise verujem sebi, kroz ono sta sam iskusio kroz gameplay, tako da sto se tice glatke i brze izvedbe u akcionim igrama, konzole tog doba svakako nisu na vrhu Hall of fame piramide. :)
     
  8. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,595
    2,417
    113
    Kako si to izvukao iz konteksta nemam pojma, opštepoznato da to nije istina ni za jedan sistem u istoriji.
    Međutim statistika je jasna: 4x više 'rock-solid-fps' igara na sistemu sa 5x manje komercijalnih naslova nevezano za godište, subjektivni kvaliet, žanr i sl.
     
  9. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Ali na osnovu cega je statistika jasna, i po cemu je lista relevatna, jesi TI igrao vecinu tih igara ?! :confused:

    Jbg, obrisan je thread da bih ti dokazao. Posluzicu se secanjem. Posle linka preko koga sam objasnio da je Super Frog radio u 50fps-a, ti su odgovorio u stilu, " So what, MD igre 60fps-a rock solid FPS" WTF?! :confused:

    Eto pokazi nam link/YT snimak nekoliko igara rock solid fps (MD/SNES) , uz puni smooth skrol ekrana i brzo kretanje sprajtova i za koju smatras da je vredna poštovanja.

    Sonica mozes slobodno da zaobidjes, jer on je uglavnom poznat i vise puta smo dokazali da po tom pitanju i nije bio nista posebno niti jedini.
     
    Last edited: Feb 16, 2019
  10. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,595
    2,417
    113
    Po ko zna koji put ne shvaćaš poentu posta koja btw nije bila da se kaže da su sve MD igre radile po defaultu u 60 već da tih 50 nije ništa posebno ni značajno kad se poredi sa sistemima iz istog perioda. Čak su i na US hardveru Amiga igre radile pretežno u 25/50fps-a.
     
  11. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    LOL! I posle mi neko kaze da ja spinujem! :D

    Again, pokazi nam direktno neki yt snimak sa par igara, sta podrazumevas pod rock solid fps u MD igrama, ako je to vec bio takav "maciji kasalj" za hardwer.
     
    Last edited: Feb 16, 2019
  12. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,595
    2,417
    113
    To je neka opipljiva definicija? Koji tehnički 'guideline' je potrebno ispuniti da bi igra dobila tvoj pečat?

    [​IMG]
     
  13. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Click on 4:10 snimka/gameplay. Mozes li iskopati nesto ovako brzo i freneticno na MD sa ovakvim grafickim detaljima ?

     
  14. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,595
    2,417
    113
    Polako naći će se. U međuvremenu mogu iskopati da Lion King radi najgore na Amigi sa konstantnim framedrop-ovima:
     
  15. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Lion King je bio los port, svakako je imao mana s obzirom da je radio na Amigi 1200.

    Mogu i ja da izbunarim sada bezbroj krs MD/Snes igara, ali to nije poenta prethodnog posta. Jasno je da ne mozes tako jednostavno da iskopas igru kao Uridium 2 pa opet spinujes i trešuješ topic manama igara/sistema. ;;)
     
  16. voja87

    voja87 Well-Known Member

    12,251
    2,918
    113
    Ne mogu da linkujem, lightening force za sega megu
     
  17. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Evo mogu ja. I sta sa tim ? Dobra je igra, ali se drugacije izvodi i nije ta liga po pitanju brzine izvedbe. Povremeno imas deonice sa onim "auto skrolom" koje su cisto vizuelne prirode i to je to...Na Amigi imas slicnu igru, Disposable hero, nista manje kvalitetnu u odnosu na sega mega pucacinu.



     
  18. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,595
    2,417
    113
    Contra III, Gaiares, Gunstar Heroes, Thunderforce 4, Atomic Runner, Wild Guns, Alien Soldier, Sparkster, Dynamite Headdy... sve od toga brzo, detaljno, puno sprajtova, full-screen, layeri, parallax scrolling (kojem nema ni traga u Disposable Hero) i na kraju sve 60fps (ne 50).
     
    TheNick and voja87 like this.
  19. Carnex

    Carnex Jetrena Pašteta

    4,956
    1,017
    113
    Kada se gađamo govnima, ubaciću koju lopatu da vam ne ponestane

    Moram da skinem kapu Segi za jedan uspeh, postigli su nešto neverovatno. Uspeli su da na sistemu imaju nešto gore od najgorih igara sa kompjutera! E to je uspeh. Dok je za amigu po mom iskustvu, a tražio sam govna, najgora igra Night Walk



    Sega Mega Drive ima ovaj ponos i diku

     
  20. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Opet nismo ni blizu Uridiuma 2.;;) Nemas tako brzu izvedbu po pitanju skrola i kretanja sprajtova u igrama koje si nabrojao. U Gaiares-u opet imas fake/autoskrol koji je vizuelne prirode i ne utice na gameplay.

    A evo ti reply na vecinu stvari koje si nabrojao i ovde.




     
  21. SolidSnake88

    SolidSnake88 Well-Known Member

    1,645
    1,193
    113
    Ali Crazy bus je homebrew nelicencirana igra napravljena 2004. u Venecueli kao zajebancija.
     
    Last edited: Feb 17, 2019
  22. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Niko se ne gadja govnima. Bar ja to ne cinim. Ove nabrojane konzolne igre su dobre ali ipak dimenziju gameplay-a i izvedbe jednog Uridiuma 2, tesko da je imala neka druga platforma tog doba, bar ne na tom nivou. Problem je sto je ovde vec ustaljenoj ekipi problem da odredjene cinjenice prizna, pa usled nedostatka argumenata okrecu se spinovanjima i trešovanju topica.
     
    Last edited: Feb 17, 2019
  23. voja87

    voja87 Well-Known Member

    12,251
    2,918
    113
    Nijedna druga platforma? Neogeo je bio aktuelan u to vreme:)
     
  24. Carnex

    Carnex Jetrena Pašteta

    4,956
    1,017
    113
    kao da je neogeo mogao ova. :rolleyes:

     
  25. Ivan

    Ivan Well-Known Member

    804
    384
    63

    Ti ne razlikujes igru sa brzim izvodjenjem od high frame rate igre izgleda. Uhvatio si se za najvecu manu Amige i prodajes to kao prednost. Ajde sve sto je subjektivno, ali kako mozes da kazes da je amiga platforma sa najvise "glatkih" igara, kad je to egzaktna stvar, nema sta da gledas. Kao da je kazem da trba ti da malo bolje POGLEDAS svojim ocima 30 fps igru.

    Ogromna vecina igara na amigi je niskog frame rate-a u odnosu na sve ostale platforme, to je cinjenica. SNES i MD su totalno razlicita liga po tom pitanju. Cak i c64 je bolji od amige kod toga.

    A "los port" je truo argument, jer je skoro sve sto je popularno i sa cim bi poredio na amigi los port. Ima poneka ok arcade konverzija, ostalo sve krs i to radjeno po secanju tj. kako on MISLI da igra treba da radi. Vrlo cesto se izgubi svaki unikatni feel koji originalna igra ima u tome. I obavezno u ~slideshow frame rateu.
     
    Last edited: Feb 17, 2019
    TheNick likes this.
  26. zdravkelja

    zdravkelja Member

    9,548
    2,066
    113
    Problem je sto je ovde elviru problem da odredjene cinjenice prizna, pa usled nedostatka argumenata okrece se spinovanjima i trešovanju topica.

    It goes both ways :D
     
    Last edited: Feb 17, 2019
  27. Ivan

    Ivan Well-Known Member

    804
    384
    63
    Ali toliko je nevarovatna stvar za koju se uhvatio, kakve veze ima sta je na ekranu, moze igra da bude i 10x brzeg izvodjenja od neke druge (brze promene sadrzaja na ekranu), ali da bude 15 ili 25 fps.

    Ne volim da pljujem po necijem ukusu, ali konstantno ostavlja igre koje su onako, polu-krs u svim segmentima koji su zaista bitni za game dizajn i kvalitet igre generalno.

    Tako sam i ja bio prinudjen da razmisljam u to vreme, doduse. Daj samo da se nesto desava na ekranu, kad mi vec ne prija dok upravljam.

    Amiga je pionir cinematic gaminga kad malo bolje razmislim :D. Stvari koje graficki izgledaju dobro u vreme kad je sistem izasao, a sve ostalo nula. Los frame rate, losa mehanika u 90% igara, los game dizajn generalno, kontroler sa jednim tasterom, palicom i skokom na gore isto tezak krs. Previse toga bitnog na izuzetno niskom nivou da bi to prodavao kao nesto toliko dobro.

    Nostalgija je drugo i to i ja osecam.
     
    Last edited: Feb 17, 2019
  28. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Ne ti ne razlikujes igru sa punom 50fps izvedbom i glatkim skrolom u odnosu na onu igra koja to nije. Namerno sam postovao Uridium 2(koga nikada nisi ni igrao), jer upravo je on primer toga sto sam naveo. Youtube svakako nije dosledan nacin da dozivis punu glatkocu igre kao na real hardweru. Commodore scena je je bila jedna od pionira igara sa akcentom na smooth scrolling izvedbu u 50/60fps-a i to upravo sa originalnim Uridium-om davne 1986 godine (koga takodje nikada nisi ni igrao). 1993 godine je bio samo nastavak te price.

    Takodje, gde sam napisao da je Amiga imala najvise glatkih igara ? Prosli thread je obrisan, i rekao sam da bas naprotiv, Amiga nije imala velik broj doticnih igara, posebno kada se uporedi sa C64. Ali isto tako, ni konzolni gaming nije bio bas "slamka za koju se mozes uhvatiti", po tom pitanju. Manje vise, imas i tu razna ogranicenja u izvedbi.

    Sto se tice Lion Kinga. Cek, jel smatras da na Amigi 1200 (za koju verzija i postoji kao port), nije igra mogla da se uradi bolje ? :confused:

    Sto se tice "pljuvanja po necijem ukusu", ne znam sta bih ti rekao ali odgovoricu ti ovako: Evo prenecu ti misljenje drugih ljudi, (ne vrti se svet samo oko Emuglx foruma) upravo sa linka koji sam postavio kao argument : "Another kick ass game on the amiga,amiga do what nintendo and genesis dont!!!!!!!!!" , " This game was pure class and is resoguns (ps4) great grandfather. Pure greatness and stands up today. Music is best ever and game is high paced. It still looks beautiful. "

    Znam da si ranije rekao da te zabole sta drugi pisu ali onda se takva analogija moze primeniti i u slucaju tvojih stavova koje iznosis ovde. :)

    Check topic again. ;;)
     
    Last edited: Feb 17, 2019
  29. Ivan

    Ivan Well-Known Member

    804
    384
    63
    OK Elvire, nije meni cilj da se ubedjujemo. Postujem ja old school tipove i to sto guras svoju pricu, a nisam ni ja mnogo mladji. A nije mi cilj ni da pljujem amigu, nego samo komentarisem, onako iz ljubavi.

    Nek bude na tome za sada :).
     
  30. Carnex

    Carnex Jetrena Pašteta

    4,956
    1,017
    113
    OK, ajde dosta proliva ovde.

    Elvire, amiga ne može da uradi ono što SNES može jer koliko god Copper i Blitter bili revolucionarni, Nintendo je naručio svoj grafički čip prema tačnim specifikacijama koje su dizajnirane za igre i rezultat je da se procesor veoma malo bavi velikom većinom grafičkih efekata. Zato i slab procesor u SNESu može da izvuče sve vićeno. Evo ti samo kratka sumarizacija nekih stvari.

    Hardverski sprajtovi na SNESu su bili do 64x64 pixela u 16 boja sa jednom od 8 fixnih paleta ali svaki sprajt je mogao imati nezavisno podešenu paletu.
    Tehnički broj hardverskih spjartova je tehnički 256 sa jedinim limitima da ne može imati više od 32 u jednoj liniji. Realni limit je brzina grafičkog procesora i memorija.
    Grafički čip je podržavao 8 modova za različite primene. Od 4 nezavnisna pozadinska sloja u4 boje do MODE 7 grafike koja ima automtsku rotaciju i zumiranje "pločica". U svakom od tih modova postoji i 4 nezavisna sloja sprajtova (za potrebe detekcije kolizije i rešavanja preklapanja)
    SNES je imao mogućnost da prikaže do 256 boja sa raznim ograničenjima (mode 0 je imao 4 nezavisna pozadinska sloja ali svaki od njih je imao samo 4 boje). Sprajtovi su nezavnisni po pitanju veličine, boja i količina ali imaju određenu poziciju u slojevitom prikazu (u mode 0 najgornji sloj kojeg niša ne prekriva je Sprite 0. pa dalje ide pozadina 0, sprajt 1, pozadina 1 itd)

    da ne idem dalje, iz ovoga ti je doboljno jasno da sa dodatim prednostima kertridža amiga nije mogla da parira i zbog grafičkih sposobnosti i zbog toga što su morali mučiti procesor sa skoro svakim efektom. Nadodaj tome potencijalni profit što je rezultovalo mnogo većim timovima i budžetima, centanu ulogu nintenda u pomaganju izdavačima sa tehničkom podrškom i ko zna šta još.

    Pogledaj samo šta su sve postigli u Contra Alien Wars. Amiga može i tome samo da sanja.

    Sa druge strane Amiga je imala fenomenalne akcione igre, samo u svom stilu pre svega zbog limita kontrolera. Alien Breed i Canon Fooder su i dalje remek dela ne samo na amigi nego uopšte.
     
    Last edited: Feb 17, 2019
  31. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Mislis na Amigu 500 ? Slazem se. A sta je sa Amigom 1200/020/030/040/060/PPC+HDD... ? (Pitam naravno hipoteticki/da koncern nije banrkotirao).
     
  32. Carnex

    Carnex Jetrena Pašteta

    4,956
    1,017
    113
    A šta je sa Nintendo Gamecube, Znaš li šta je gamecube mogao?

    P.S. AGA chipset i dalje nije mogao sve to. Ni prići. Inače bi videli. Amigin grafički chipset nije dizajniran za igre. AGA jeste ali kako je bila evolucija OCSa zbog kompatibilnosti je zadržao istu osnovnu strukturu i ograničenja.
     
  33. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Da li si znao da su akceletorske kartice za Amigu 1200 postojale jos 1992 godine ? Baziram se na 90te godine i mogucnosti u 2d igrama. Gamecube je izasao dosta kasnije. Ponavljam ovo je sve hipoteza koja bi se pogla postaviti u slucaju da su okolnosti bile drugacije i da koncern nije doziveo bankrot usled pogresne politike a pri tome, moramo znati da ni klot Amiga 1200 nije zagrizena u dovoljnoj meri.

    Zaboravio si takodje i da napises, da pored vece palete od 256 boja u slucaju SNES-a, rezolucija je bila ogranicena na 256x224 za vecinu igara. Dok je na Amigi 500 bila 320x256. Nisam tu da tvrdim da bi Amiga 500 mogla da izvuce AW, cak i uz mnoga ogranicenja. Ipak ne mogu opet da ne primetim da graficki, AW nije nista posebno. Ok, tu ima punu dinamiku izvedbe karakteristicnu cak i za automate: Velike sprajtove, parallax pozadine, eksplozije ali opet uz mnoga graficka ogranicenja.

    Kada ovako "brzom" metodom uporedim Ruff n Tumble i AW, svakako bih opet izabrao Ruff-a kao svog favorita. (Ima nesto i u umecu programiranja i pored limitiranosti masine! ;;) )

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  34. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,595
    2,417
    113
    Sad smo došli do akceleratora i 'šta bi bilo kad bi bilo' priče. Sredinom '92, SNES je koštao $150, a Genesis $130.
    Amigu sa akceleratorom gotovo sigurno nisi mogao kupiti ni za 3x više novca zar ne?
    Ako se već spominje 224p (NTSC) rezolucija za SNES, onda treba napomenuti da je US Amiga radila u 320x200.
     
  35. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Ja i dalje cekam tvoj adekvatan reply na Uridium 2.
     
  36. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,595
    2,417
    113
    Navedeno ti je gore Gaiares, Contra 3 i kompanija, sve se 'iscrtava' u 60fps-a unutar 16ms frame 'budžeta' sa korektnim framepacing-om i smooth skrolovanjem. F-Zero definicija glatke igre na SNES-u.
    Sve to sa instant učitavanjem i 3-4x manje para od najjeftinije Amige 'back in the day'.
    Osim toga u Uridium-u i Alien Breed-u koji se često spominje skrolanje radi u 50fps-a, dok animacije neprijatelja, efekti oružja, eksplozije nisu ni blizu toga (vjerovatno 25).
     
    Last edited: Feb 17, 2019
  37. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Ali odgovoreno ti je na te linkove kontraargumentom. Brzina igara koje si postovao, nije na nivou Uridiuma 2, cak ni blizu, jer ne mozes da kontrolises skrol tako brzo, i to je ono sto je jedinstveno! (pogledaj ponovo snimak i ukupnu dinamicnost/freneticnost igre.). Sve atribute koje si nabrojao, imas i u linkovima Amiga igara koje sam zakacio : Velik broj sprajtova, parallax...

    F-zero je potpuno drugaciji koncept izvedbe niti zanrovski ima ikakve veze sa 2d Uridium-om. Svakako u F-Zero, hardwerska prednost je strani SNES-a u odnosu na Amigu 500.

    Da pojednostavimo : Zamisli da smo negde u 90tim godinama, i ja te pitam mozes li mi preporuciti igru poput Uridiuma 2 na jednoj od tadasnjih konzola i to je preduslov da jednu od tih konzola kupim. Sta bi mi ti rekao ?
     
    Last edited: Feb 17, 2019
  38. Carnex

    Carnex Jetrena Pašteta

    4,956
    1,017
    113


    Stoga nemoj vise da lupas
     
    Last edited: Feb 17, 2019
  39. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,595
    2,417
    113
    Vjerovatno Granada za Mega Drive, to mi onako tematski prvo pada na pamet a i subjektivno je bolja igra. Sad je druga stvar što ti nostalgija ne dozvoljava da 'proširiš horizonte' pa ćeš navesti još 'argumenata'.
     
    TheNick likes this.
  40. Elvir79

    Elvir79 The fun starts here

    2,678
    418
    83
    Ali sta sam napisao u prethodnom postu, evo ponovicu : " Nisam tu da tvrdim da bi Amiga 500 mogla da izvuce AW" Upravo zbog stvari koje si pokazao! Svoje negativno misljenje sam uputio zbog grafickih/vizuelnih resenja, koja kao takva kao da ne pripadaju paleti od 256 boja . (citaj, sranje su). Ruff n Tumble koji je radjen sa limitiranijom paletom, ima primamljivija graficka resenja.

    Uh, uh..tesko da bi Granada moga da prodje pored jednog Blastara,



    Sve u svemu,

    [​IMG]
     
    Last edited: Feb 17, 2019

Share This Page