1. powered by Surfing Waves

Da li su vas smorile moderne igre?

Discussion in 'General Next-Gen (Multiplatform)' started by WholeBunchOfNerdyGayShit, Dec 24, 2018.

  1. WholeBunchOfNerdyGayShit

    WholeBunchOfNerdyGayShit Active Member

    127
    59
    28
    I mislite da jednostavno to više nije to k'o nekad?
     
  2. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,812
    2,664
    113
    Trebao je možda biti 'poll', al' su svakom slučaju moj odgovor je 'itekako'.
     
    SolidSnake88 likes this.
  3. Revan

    Revan Well-Known Member

    2,021
    1,193
    113
    U principu ne. Nego nema se vremena kao nekada, pa nema ni gušta kao nekada.
     
    Mile88, stale and Cipak like this.
  4. ivamark

    ivamark Well-Known Member

    5,656
    1,980
    113
    Iskljucivo vreme tj nedodstatak istog.
    Kada sam bio klinac sve mi je bilo kul, sada kad vidim cutscene ili tutorial opasno se smorim prosto nema tog udubljivanja u sadrzaj kao pre.
    Uglavnom se drzim indi stvari/Nintenda i odigram poneku Goty igru koja je bas must play.
     
    SolidSnake88 likes this.
  5. Timemaster

    Timemaster Caelondian

    10,976
    1,970
    113
    S' obzirom da sam presao u 2018. 10 indie/retro i 8 modernih igara, ne bih nesto rekao da su me smorile. Samo ih pazljvije biram i uzivam i u jednim i u drugim isto
     
  6. drablj

    drablj Stalker

    1,068
    247
    63
    odigrao sam samo jednu igru nastalu u poslednjih 5 godina tako da mi nisu dosadile. jednostavno biram da ih ne igram zato sto me bas i ne privlace.
     
    jovcov likes this.
  7. howler

    howler Well-Known Member

    2,793
    794
    113
    Prezasicenost modernog gaming-a ovisi od toga koliko si vremena investirao u ovim entertainment-om.
    12 godisnjak koji se kune u Fortnite i 30+ godisnjak koji igra jos od SNES ere, ne vidjaju isto danasnji gaming.
    Ima tu vise kriticnosti, vece poznanje, ne moze sve tako lako proci kroz svojim subjektivnim misljenjem.

    Naravno postoji i ona vrsta ljudi koji su zapeli u mladosti, puca ih nostalgija i smatraju da to sta su tada igrali/slusali/gledali je vrhunac covecanstva.
    Ti su najgora vrsta. :p
     
    Maxa, SolidSnake88 and Giga like this.
  8. darkado

    darkado EmuGlx veteran

    7,788
    1,988
    113
    Moderno nije uvek lose, Unavowed
     
  9. Giga

    Giga Active Member

    210
    60
    28
    Ima vrhunskih modernih igara, ali da, developeri previse drkaju na Holivud i forsiraju cutsceneove umesto da se fokusiraju na atmosferu i gameplay.

    O izbacivanju nezavrsenih igara, forsiranju season pass-eva, mikrotransakcija u igrama koje nisu F2P, i loot boxova uopste, da ne pocinjem.
     
    SolidSnake88 likes this.
  10. howler

    howler Well-Known Member

    2,793
    794
    113
    Postoje takve igre? Gde? Daj molim vas preporucite mi neka moderna igra koja traje 9 sati, ima 10 sati cutscenes i veca linearnost od on rail shooter. :lol:

    Moderni gaming in a nutshell
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tacka A >>> Tacka B >>> Tacka A >>> Tacka C>>> Tacka A >>> Tacka D......
    60 sati!

    Smrt SandBox Gamingu!!!
     
    johny blaze, Mile88, Ivan and 9 others like this.
  11. Giga

    Giga Active Member

    210
    60
    28
    Tomb rejderi, call of dutiji, betlfildi, betlfrontovi, gears of war, a way out, wolfenstein, destiny kampanja, itd.

    Open world bar mozes da istrazujes i da se zezas. Ovi novi tomb raideri mi cak i kameru okrecu sami. -_-
     
  12. voja87

    voja87 Well-Known Member

    12,682
    3,172
    113
    Sto se mene tice bilo bi super ako bi bilo vise linearnih igara, danas sve mora da bude open world, zelim igru koja nije preterano duga, preterano velika, da ne moram preterano da se smaram, lutam i td nego igru koja se da isprica finu pricu za 10-20 sati i da se prateci tu pricu malo zabavim. Ne drzi mi bila sta preterano paznju, jbg godine ili sta vec
     
    Mile88, TwiSteR and howler like this.
  13. howler

    howler Well-Known Member

    2,793
    794
    113
    Ma ima svega i svacega ali se u zadnje vreme sve vise stavlja akcenat na sloboda kretanja i istrazivanja u igrama. Primer za dobra implementacija toga su naravno igre kao Witcher 3, Horizon, verujem i Zelda BotW (nisam igrao, makar sta sam gore uzeo mape iz te igre :p) ali recimo Ubisoft lineup i njihov sandbox business model je recimo cancer gaming-a. A donekle pocinje i Rockstar sa tome ma koliko hvalospevani bili GTA i RDR, oseca se odredjeno zasicivanje i kod njih.

    Naravno, ljudi zele to i igraju i ne izlaze ovakvi clanci od nicega
    https://www.gamespot.com/articles/ea-says-people-dont-really-enjoy-linear-games-as-m/1100-6455252/
     
    TwiSteR and SolidSnake88 like this.
  14. Blue

    Blue ....................

    12,310
    1,033
    113
    Uhvatila me nostalgija na JC2 mapu što je bio i vrhunac serijala.
     
  15. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,812
    2,664
    113
    Biće (donekle) manje smaranje ako se nekada vrate izdavanju kompletnih igara bez 50+ gigabajtnih patch-eva i mikrotransakcija.
     
  16. TheNick

    TheNick Administrator Staff Member Administrator

    22,882
    3,592
    113
    Meni je ova generacija ODLICNA tacno po meri! Ali naravno ne igram sve zivo sto izadje samo stvari koje me interesuju.
    Fatigue mi se nakupio u PROSLOJ generaciji tu je krenuo modern gaming da smara malo Skyrim nisam upalio u zivotu, ni jedan Mass Effect, i Sony je imao jadnjikave ekskluzive, vise sam vremena proveo na X360... ali sa PS4 its all back, nemam problema sa modernim gamingom at all. Still Ubisoft i Bethesda izdanja ne bi kurcem takao!!!!!
     
    Ivan likes this.
  17. Ace

    Ace 1.000.000

    3,053
    740
    113
    Ja volim open world igre, ne vidim problem sa njima, ali sam zato počeo da imam averziju prema story driven igrama.
    Do jaja me smaraju igre koje se tripuju da su filmovi, gde moraš da pratiš radnju i gledaš cutscene koje ne mogu da se prekinu (Assassins Creed prvi pada na pamet). Ja nemam više strpljenja za sve to i umesto da mi bude opuštanje više mi je opterećenje da igram tako nešto.

    Nedavno sam opet sa uživanjem prešao Kingpin: Life of Crime, uvodna scena traje možda minut i odmah kreće igra, u toku igre kratke cutscene, dovoljno da postoji neki razlog da te gura napred, milina.
     
    Giga likes this.
  18. Ivan

    Ivan Well-Known Member

    837
    418
    63
    Kod mene se ta kriza javila u toku prošle generacije, ali mislim da je više bilo do mene jer se složilo par stvari.

    Mislim da ako neko stvarno voli sve ovo onako od srca :D, ne može da razmišlja na način koji podrazumeva neki kraj.

    Čim čujem priču da je neko to voleo, ali sad ne može zbog toga i toga, znam da nije to to.

    Nekako mi je trebalo da se snađem u promenama prošle generacije, ali sad sam bas zadovoljan. Čak me ni dlc I slične price ne dotiču, ne razmišljam tako. Skoro nikad i ne igram te dodatke i zabole me. A toga ranije tehnički nije moglo da bude, pa smo podrazumevali da je ono što smo dobili sve. Ko to zna... Veliki fajlovi/patchevi mi takodje ne smetaju, imam dobar net.

    Trenutno sam zainteresovan samo za neku pozitivnu priču o svemu ovome, apsolutno me više ne zanima da upijam negativizam koji je postao toliko normalan, kao najprirodniji način da se nešto doživljava.

    Zato mi više ne prijaju ogromni forumi gde svako lupeta šta stigne i generalno više uživam u svemu ovome nego što se punim nekim glupostima čitajući i gledajući tuđa sranja.

    Mislim da je to najveća promena kod mene ove generacije i mnogo mi je lepše.

    Toliko je sve postalo ogromno, da ni kao entuzijasta ne možeš baš sve da ispratiš. Nekad sam znao za sve igre koje postoje, danas je to postalo nemoguće. Čim pustiš niz vodu tu globalnu priču i kreneš da uživaš na svoj način, uopšte nije loše.

    Jesmo stariji, jeste da nam više leži stara priča po nekim pitanjima, mada kad se setim odakle smo krenuli, meni je neverovatno šta sve imamo danas.

    I jos nesto, promenio mi se i pogled na gamere koji su to i dalje u ovim godinama. Nekad bi se mozda pitao zasto neko misli ovo ili ono, nerviralo bi me kako nije zakljucio nesto sto treba itd, a danas mi je dovoljno sto ste gameri uopste :). I drago mi je kad neki community opstane dugo dok je fokusiran samo na gaming, kao ovaj.

    Postoje drugi forumi gde je fokus na hardveru i raznim drugim stvarima i onda tacno vidis kako clanovi malo po malo "izgustiraju" celu pricu oko gaminga, "uozbilje se, prerastu", nikad vise ne kupe komp ili sta vec i tu je kraj.

    To je ta razlika o kojoj pricam, kad te ovo stvarno interesuje, ici ces po buvljacima u potrazi za PVM crt-ovima i slicno, kao vi ovde :D.
     
    Last edited: Dec 25, 2018
    nikola22, fluffy, Omega and 6 others like this.
  19. WickedlNl

    WickedlNl EmuGlx website editors

    2,730
    1,381
    113
    Ne, meni je danashnji gaming bolji nego ikad. To sto vise idu u pravcu filmova je meni bolje jer se prave mnogo emotivnije igre (tuga/mrzhnja/sreca). Odavno me ne zanimaju igre gde je samo bitan score sa nekom minimalnom pricom.

    Jedino sto jeste zasicenje je sto igre kojima ne pripada to, postaju open world igre bez potrebe jer je to popularno. Na primer NFS. I zbog toga imamo previse takvih igara da sam cacak morao 2 meseca da iskuliram RDR2 jer mentalno nisam bio spreman da se ponovo unesem u tako ogromnu igru.

    Al kao same igre, cela gaming scena, osecam kao da smo zajedno sazreli i jedva cekam sta ce da se desi u sledecoj generaciji. Jbg ja ne citam puno knjiga i bas zato uzivam u tim holivudskim momentima jer mi je prica vrlo bitna i zato ih igram.
     
    eufrat, TwiSteR, voja87 and 2 others like this.
  20. Ivan

    Ivan Well-Known Member

    837
    418
    63
    I to je tacno, sve ovo je ubedljivo najbolje nama koji pratimo pricu od samog pocetka (ok, ne bukvalno, ali zna se na sta mislim).

    Kad dolazis iz tog vremena, moras bar malo da osecas taj neverovatni momenat do kod smo stigli. TLOU 2 grafika, animacija recimo...

    Kao sto je 2D jednog trenutka dosao do tacke da se vise ne prica o tehnikalijama, nego su ljudi mogli maksimalno da se izraze i naprave sta hoce u tom okruzenju, mislim da sad polako ulazimo u taj period u 3D-u, a i pored toga imas jos mnogo da se napreduje.
     
    TwiSteR, voja87 and WickedlNl like this.
  21. TheNick

    TheNick Administrator Staff Member Administrator

    22,882
    3,592
    113
    Jeste, i tu su problem ljudi koji su zalutali u gaming ili ga tek sad otkrivaju pa im je trip da igraju ulta teske igre bez price i fake-retro indi sranja, jer jednostavno nisu prosli kroz sve to vec.
     
  22. voja87

    voja87 Well-Known Member

    12,682
    3,172
    113
    tako sam manje vise promenio razmiljanje o grafici u poslednjih nekoliko godina, ranije sam mnogo vise kenjao o tome, te ovo ne valja, te ono ne valja i tako bezveze, treba to gledati sa pozitivnije strane jer realno sve igre danas izgledaju odlicno, nije ni danas sve savrseno ali ovo sto imamo sada je moglo da prodje kao prerendered animacija pre desetak godina a pre 20 naucna fantastika
     
  23. Jörmungandr

    Jörmungandr Poljski Konjušar

    2,490
    1,020
    113
    Nisu, ali neke stvari znaju baš da smore.
    SotTR-previše animacija i prekida u igri, krenem MHW i provedem prvi sat u napornom tutorijalu gde me vodi za ruku ko retarda i kaže mi use analog stick to walk, Yakuza 0-prvi sat vremena provedeš u sporom hodanju i čitanju dijaloga, da ne spominjem Quantum Break... Ima još primera, ali ovo mi prvo pada na pamet. Te i slične gluposti me baš nerviraju, jer ja bih da igram, a ne da gledam.

    Valjda zato igram vožnje sve više zadnjih par godina jer tu nema tih sranja (sem šugavog NFS Payback-a, možda ima još primera koje nisam odigrao).
    A i vožnje su manje-više sjw free za razliku od ostalih modernih igara koje su pune tog đubreta :)
     
  24. Mile88

    Mile88 Well-Known Member

    402
    755
    93
    Nisu, zato sto pazljivo biram koje cu moderne ili novije igre da odigram, jer nemam bas mnogo vremena da bih igrao sve i svasta kao nekada. Slozio bi se za to da poslednjih godina igre imaju mnogo vise filmova i cutscena, u nekim bas dugo traju, tako da kroz sam film prikazu veci deo radnje nego ti da to vidis i istrazis prilikom igranja. Nisam neki ljubitelj open world igara, sama tematika tih igara je zanimljiva, ali me nekako brzo smore. I dalje se drzim onoga, sto je igra realnija, to je vise smorna :)
     
  25. Cipak

    Cipak RPG Fan

    1,717
    413
    83
    Nisu me smorile igre nove generacije. Smorio me nedostatak vremena da se posvetim istim.
    Takodje mi je krivo sto pojedini zanrovi izumiru. Na primer RTS zbog koga sam i kupio svoj prvi PC.
     
    Last edited: Dec 25, 2018
    Mile88 likes this.
  26. Timemaster

    Timemaster Caelondian

    10,976
    1,970
    113
    Evo, ja polazem nade u wc3 reforged i remake CnC. Mora se i taj RTS vratiti majku mu, kao sto ce valjda i ovaj huge map checklist sistem nestati
     
    Giga, Mile88 and Cipak like this.
  27. Wahad

    Wahad Prekidać 4 Life! Staff Member Administrator

    12,571
    2,783
    113
    Ja više ne znam šta mi prija....

    Oduvek voli MP igre ali evo poslednjih meseci pokušavam da se posvetim story driven igrama i sada dolazim do unutrašnjeg sukoba. Volim kada imam slobodu i radim šta želim, ali me sa druge strane strašno smara milion opcija i šta sve možeš raditi, te sam se odlučio da igram više ”linearnije” igre, koje nisu razbacane svuda po mapi... Evo prešao par u mesec dana, što je neverovatno za mene.

    Onda sam skontao da mi je svaki open world sada, trenutno, prenatrpan i overwhelming u svakom smislu te reči. Znači previše informacija, previše waypointova i sve ostalo. Krenem negde i dok radim tu misiju razmišljam, okej a kako bi bilo da sam otišao na drugi waypoint... I to me užasava. Ne mogu da se fokusiram na jednu stvar u tom svetu.

    Možda mi se zbog toga svideo toliko God of War koji je linearan sa oblastima koje možeš istraživati. Izgleda da je za mene to savršen game design i koji mi najviše prija. Ne umara me, ne smara me, dovoljno mi pruža zadovoljstvo i baš kada me smori mi da nešto gde mogu malo da lutam da ”razbistrim glavu” pre nego što krenem na sledeću misiju.

    Volim ja da istražujem i sve, ali trenutno bih voleo da igram nešto malo više old school, ne po pitanju izvedbe nego dizajna, nešto šta ima malo uži spektar izbora. Da mi drži malo više pažnju nego da idem da jurcam kao muva bez glave negde tamo.

    Ja sam isto veliki protivnik Open World igara. Mislim npr Just Cause 4, milijardu stvari koje možeš da radiš i igra ti kaže ”ej radi šta želiš” e pazi da neću, baš neću ništa raditi jer nemam određeni cilj. Nemam čime da težim. Opterećuju me open world igre, nabijaju mi stres, ne dopuštaju mi da uživam već baš suprotno. Klasičan primer curenja vremena u igri nekoj. Zato što niko ne ume da oblikuje priču tom svetu u kome se igra razvija. Npr The Witcher 3 je izuzetak naravno. Ima tu još par, ali generalno 90% smore i opterećuju glupostima.

    Jedini primer strašno zabavne, open world igre koja nije fokusirana na priču već na haos, ok dva primera. Crackdown i Sunset Overdrive. Bukvalno obe igre su kovane iz istog kalupa.

    Retko koja igra danas napravi to, taj virtuelni cilj ka kome svi treba da idu. To većina radi tako što ubaci achievemente i trofeje pa kao, ajde juri to, ali nije fora. Sa druge strane, naravno da ima igara koje imaju cilj, ali nemaju atmosferu i ne motivišu te da nastaviš ka njima.... Retko koja ubode taj savršen balans.
     
    Mile88, zdravkelja and TwiSteR like this.
  28. WholeBunchOfNerdyGayShit

    WholeBunchOfNerdyGayShit Active Member

    127
    59
    28
    Može neki primer za mnogo emotivnije igre. A i nije priroda emocija takva pa da se mogu porediti tako kao da meriš jabuke na kantaru, pa da kažeš ovde ima toliko emocija a onde onoliko.

    Mislim da je neosporiva tvrdnja da ima drastično manje raznolikosti nego ikad pre. Čak i unutar nekada najmenstrim od mejnstrim žanrova (fpsovi i vožnje) ima mnogo manje izbora.

    Paradoksalno ili ipak očekivano, kada je hardver bio mnogo manje sposobniji rezultat je bio mnogo manje uniformisanosti i više rizika u igrama. Ok, sad imamo VR i to je u povoju, rečeno se odnosi na non-VR igre.
     
    Ace likes this.
  29. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    31,943
    3,961
    113
    "Moderne igre" se prave u dosta formi tako da zaista nisam nasao razloga za smaranje. U zadnje vreme, nasao sam bas dosta zabave i uz AAA i indie igre, VR je otvorio novu dimenziju imerzije i dorektnog kontakta igraca sa gameworld-om, a tu je i ever-present mobile/handheld gaming, i drago mi je sto ih svih ima u velikim kolicinama.

    Industrija samo raste, nove platforme kad se pojave [mobile, VR] one ne ne uniste stare segmente vec postanu "nova grana" gaminga, igara ima sve vise, i svako moze naci sebi zabavu koja mu odgovara. Mada ko voli odlschool SP akcione avanture koji guraju tehnologiju/stil naracije unapred, izgleda da Sony ih jedino finansira ovih dana. Tako da ne moze se bas svaki zanr naci na svakom hardveru, ko hoce da isproba bas sve mora imati vise od jednog gaming sistema.
     
    Mile88 and Teoreticar like this.
  30. nebojsa986

    nebojsa986 ...

    2,091
    460
    83
    Samo molim bez pljuvanja po open world :D, pljujte po ubi i njihovoj viziji open worlda ali ja sam vise nego zadovoljan sto tehnoloski sad mozemo da dobijemo ceo jedan zivi svet da istrazujemo, bez bilo kakvih ogranicenja, sto hardverskih sto dizajnerskih, mozda mi se negde i pred penziju ostvari fantazija da neko napravi i stalker igru u takvom svetu.
     
    Maxa likes this.
  31. Wahad

    Wahad Prekidać 4 Life! Staff Member Administrator

    12,571
    2,783
    113
    Realno pre bih pljuvao po Rockstaru i njihovoj viziji Open Worlda nego po Ubiju koji je realno smisleniji i zabavniji.
     
  32. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    31,943
    3,961
    113
    Rockstar je napravio hiper detaljno realizovani ali ipak i dosta staromodni openworld. Al bice uskoro svezih pokusaja evolucije velikih mapa.
     
  33. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,952
    874
    113
    Ne znam sto vam je problem open world?
    Open world moze biti vrlo zanimljiv kad imate dobar gameplay, pa cak i kad imate puno istih ili vrlo slicnih misija.
    Problem je kad me teraju da igram nesto sto se osecam kao da mi je "chore".
    E sad pitanje je kome je sta zabavno. Skroz razumem ove "nacickane" moderne open world igre.
    Kad klinac nema novca za novu igru, pa onda uzme da cisti mapu, to deluje kao odlican deal.



    Lepo si slozio u nekoliko recenica, ali ga pretera sa Sony-ijem (po obicaju) koji ce da spasi SP igre od gramzivih games as service kompanija.
    Tom istom logikom mozes reci da Bethesda jedina finansira oldschool SP immersive sim koji guraju tehnologiju/stil naracije unapred.
     
  34. voja87

    voja87 Well-Known Member

    12,682
    3,172
    113
    tako ispada, sony ima ubedljivo najvise tih ozbiljnih movie like sp igara. ms je najavio geow a halo je u nekoj tamo buducnosti
     
  35. Wahad

    Wahad Prekidać 4 Life! Staff Member Administrator

    12,571
    2,783
    113
    Ponovo, MS-ove fransize se fokusiraju najvise na MP. To guraju oduvek


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  36. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    31,943
    3,961
    113
    A sta cu od linearnih singleplayer AAA igara igra da igram na drugim konzolama? Quantum Break? Sony jedini USPESNO pravi AAA linearne igre, jedna od kojih je inace trenutna igra godine.

    Ta logika je validna, immersive sim je do sada uglavnom gurala Bethesda, mada posle njihovog prethodnog talasa igara i neuspeha Eidos-ovog DE:MD-a, u AAA sferi nam jedino ostaje sada C2077.
     
  37. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,952
    874
    113
    Ocigledno ne podrazumevamo isto pod "akcione avanture", "movie like SP igre" i "AAA linearne igre", a i ne vidim problem sto igra ima SP i MP komponentu (i da igram samo SP).
     
  38. dsst

    dsst fdggg

    3,915
    1,026
    113
    inovacija je usporila u poslednjih par generacija, developeri su navikli na hardver, a publika je navikla na standarde u dizajnu, mehanikama, kontrolama i s obzirom da je razvoj igara skuplji nego ikada, retko dolazi do rizicnih resenja. a sira publika ionako manje-vise trazi i ocekuje stvari koje nisu esencijalne puput bolje grafike, filmske naracije itd.
    that being said, naravno da i dalje ima zanimljivih i kvalitetnih igara, i to gomila.
     
    fluffy and Ace like this.
  39. fluffy

    fluffy Well-Known Member

    828
    269
    63
    nisu smor moderne (AAA) igre....al brzo smore:)

    pre je nekako bio drugaciji recept, igre su pocinjalie skromno i pravile buildup za stvarno mocno endgame iskustvo
    pa ih valjda zato pamtimo kao best thing ever
    sada mora sve u prvih 5 mina da se vidi, kolko je to emotivno/sareno/ludo i brzo/inovativno
    kada prodje hajp i nestane sva ta sminka sa pocetka igre, to postaje dosadno reciklirano osrednje iskustvo

    na svu srecu u prosloj i ovoj generaciji postoji dosta igara koje odskacu svojim kvalitetom...tako da nije sve tako crno

    bas igram Watch Dogs...savrsen primer moderne igre
    sve je pro, znaci preterali su stvarno, imam samo 1 zamerku....igra je super dosadna:)
     
    Blue, Elvir79 and Mile88 like this.
  40. Maxa

    Maxa opsa!

    11,405
    4,179
    113
    ma brate, đe nađe watch dogs, baš jedan od najdosadnijih primera open worlda :D

    meni je drago što ubi baš počinje da sluša i gleda okolo, da ne kažem pozajmljuje, kako bi unapredio svoje open world igre.
    konkretno asscreed grčka je odličan primer, dobro su osmislili koncept - da bi terao priču dalje, moraš podići svoj lvl na zahtevani za sledeći main quest/novu zonu, što ti ne dozvoljava no grind pristup, ali s druge strane, dovoljno je da pratiš side questove (koji su dosta zanimljiviji nego u prethodnim nastavcima, čak ima i malo choice-consequence) da bi podigao lvl na zahtevani, ne mora svaki znak pitanja da se obiđe, takođe, svaku zonu karakteriše neki side story... meni je baš retko uspevala da dosadi igra u poprilično dugim sesijama. i kad sve to ukombinuješ sa nenormalnim ubi lvl dizajnom grčke vegetacije i okoliša i odličnim glavnim likom, + borba protiv mitskih zveri :D konačno i da se složim sa wahadinjom da nije sve iz ubija mlohavo.

    dobar je gaming i danas, ali kao što se i on menja, i mi ponekad moramo da promenimo svoj pogled na scenu i da prihvatimo druge norme, ili makar pokušamo da shvatimo "šta je pisac hteo da kaže". ne kažem da je hiper produkcija i štancovanje dobra stvar, ali i dan danas izlaze remek dela kao i nekad, samo što ima toliko mnogo igara danas (daleko više nego nekada), a proporcionalno tome i mnogo govana od igara, sve to nekako krivi sliku stanja.

    da ne pričam o tome što smo pre 10+ godina svi bili 5x veće paljevine i dobijali boner na skoro bilo šta. beware of misguided nostalgia faggetry.
     
    fluffy and zdravkelja like this.
  41. Dendy Somari Comrade

    Dendy Somari Comrade Active Member

    780
    241
    43
    I mene igre vec duze vreme uglavnom smaraju. Mislim da je u pitanju mesavina stagnacije i viska iskustva :) a ne manjak raznovrsnosti. Jedini period u kom je bilo vece zanrovske raznovrsnosti je kraj devedesetih i sam pocetak dvehiljaditih, a to je bilo vreme koje se nece ponoviti, jer su se tad ispreplitali krajevi i poceci. Npr. poslednji trzaji arkada i online gaming, Sega i Xbox, moderna 3D tehnologija i opticki mediji kod kuce, a u dzepu jos uvek 8-bit konzola na kertridze(istovremeno aktuelna i drevna), kraj PC zlatnog doba sa jedne i japanska industrija na vrhuncu kreativnosti sa druge strane. Treba imati u vidu i drasticne razlike u konzolnom hardveru koje su ohrabrivale ekskluzivnost, nizu cenu razvoja igara, a i eksperimentisanje koje je tada jos uvek novo 3D okruzenje zahtevalo...


    Tvrdnja da ima drasticno manje raznolikosti nego ikad pre je VEOMA osporiva. Ovaj zakljucak ima smisla samo ako se pretvaramo da ne postoji nista osim AAA igara na konzolama, a to ni IGN ne radi. Cak i u tom scenariju, trenutni AAA trendovi bi mi za nijansu bili bolji od brown&bloom military shooter ere. Siguran sam da znas da postoje i drugi segmenti industrije. Ne verujem da nisi cuo za Kickstarter i brojne igre manjih studija ciji se dizajn do te mere rukovodi "k'o nekad" filozofijom koju si pomenuo, da bi neki putnik kroz vreme komotno mogao da ti ih pokaze pre 20 ili cak 30 godina (na crt-u u manjoj rezoluciji, ili screenshotove u casopisu) i tad ne bi primetio nista neuobicajeno. Mogao bi cak da ti donese kasetu ili kertridz sa igrom koja je nedavno izasla za osmobitni sistem, jer najveci nostalgicari povremeno prave nove igre cak i za njih.



    Pomenuo si FPS. Kako nema raznolikosti kad su sad aktuelni:
    1) battle royal FPS
    3)"hero shooter" FPS
    2) survival FPS
    4) open world FPS
    5) mmo-lite FPS
    6) rogue-lite FPS
    Osim tih trendi podzanrova ima i novih naslova po ustaljenoj COD, Halo ili Battlefield formuli. Cuo sam da je i Rainbow Six Siege popularan. Kome nekako jos uvek nije dosta MP tamanjenja zombija tu je Killing Floor 2. Nedavno je bilo i pokusaja ozivljavanja/modernizacije arena shootera u vidu Quake Championsa, novog Unreal Tournamenta(koji ce zauvek ostati u alfi) i Lawbreakers hibrida (kog niko nije igrao).

    Tu su i gorepomenuti mali studiji koji prave FPS za manje ciljne grupe. Koga narativni elementi u single player pucacinama smaraju, smeta mu sto novi Wolfenstein ima pricu, nedostaju mu cistokrvne "k'o nekad" rokacine moze da igra Amid Evil i Dusk. Pre par godina je jedan takav mali studio izbacio i inovativni Superhot, koji je bar meni bio interesantno osvezenje u ovom zanru.

    Zbog tvog avatara verujem da si probao Deus Ex: Mankind Divided, Dishonored 2 i Prey. Nije toliko dugo proslo od ovih naslova, a ako volis ambiciozne nelinearne mesavine zanrova iz prvog lica i podnosis niskobudzetnu produkciju, baci pogled na Consortium: the Tower i Pathologic 2 kad budu izasli.

    Mnogi stagniraju, ali na pamet mi ne padaju zanrovi koji su sad potpuno zanemareni. Neki koji su prosle generacije bili skroz zapostavljeni dozivljavaju renesansu. Idi na RPGcodex i baci pogled na trenutni izbor CRPG naslova. Izbroj koliko je takvih igara izaslo zadnjih godina, pa uporedi sa celom decenijom pre prvih uspesnih Kickstarter-a. Da li uopste ima potrebe pominjati 2D akcione sidescrollere i metroidvanije? Nije ih bilo vise od prve polovine devedesetih!(metroidvania ima i previse imo) Point and click avanture? Takticki RPG? Space sim? Ima/bice i toga. Eventualno samo neki hardcore puritanac survival horora iz PS1/PS2 ere nema sad sta da igra.


    Nije lako, ali ja jos uvek uspevam da nadjem igre koje mi se svidjaju. Poslednja koja me je pozitivno iznenadila je Gorogoa. Ako te smaraju bas sve moderne igre(a dobar deo modernih igara uspesno oponasa stare), vreme je da menjas hobi.
     
    dsst, Giga, Mile88 and 3 others like this.
  42. WholeBunchOfNerdyGayShit

    WholeBunchOfNerdyGayShit Active Member

    127
    59
    28
    Za FPS sam mislio prvenstveno na singleplayer. Dobar deo od tih šest vrsta multi fpsa su promašaj što se mene tiče. Jedna reč koja ih opisuje šta im fali - bloat. Ali ok, da kažemo da taj segment ima koliko-toliko prihvatljivu ponudu.

    E vidiš upravo je u tom problem. Nije poenta da te igre dizajnerski budu kao stare igre, nego da ih PREVAZIĐU i budu veliki korak napred, a to one nažalost nisu*. KS je najavljivan kao mogućnost da se pojave ambicioniznije igre koje izdavači ne žele da finansiraju, ali ne da one bude maltene iste kao stare. Ko zna, možda i nije problem u količini novca, nego u ljudima koji ih prave i naročito za KOGA ih prave, ako su oni primarno nostalgičari i samo žele kopije starih igara u novom ruhu.

    *Jedino što je izuzetak od ovoga je Star Citizen, a to je unikatni slučaj zbog same prirode igre i fanova. Ne bi mogao da prodaješ neki Life of the Party level dizajn stretch goal i digneš više desetina miliona kao sa brodovima, jbg.
     
  43. darkado

    darkado EmuGlx veteran

    7,788
    1,988
    113
    Rogue lite fps? Koji tacno, zvuci kao dobar koncept. Igrao sam samo tower of guns

    Sent from my MI MAX using Tapatalk
     
  44. Timemaster

    Timemaster Caelondian

    10,976
    1,970
    113
    Necu nikada moci da se slozim kada neko pomene da u danasnje vreme nema raznovrstnosti. Dobro je pa mi nije problem da igram i da probam indie igre, jer u njima lezi sva dragocenost danasnje industrije i posebna muda kod razvojnih timova koji stoje iza njih.

    Cuphead - ne znam da li je potrebno ista vise da kazem
    Dead Cells - rogue lite sa malo naprednijom sprite grafikom
    20XX - roguelite po uzoru na megaman igre
    Celeste - predivan platformer koji prikazuje borbu sa anksioznoscu na novom nivou plus fantastican ost
    Hollow Knight - punokrvna metroidvania sa kvalitetnim gotik stilom
    Guacamelee 2 - ispeglani sareni nastavak odlicne punokrvne metroidvanie
    The Messenger - metroidvania gde se prebacujes izmedju 8bit i 16bit ere
    Yoku's Island Express - metroidvania sa PINBALL mehanikom
    Gris - po onome sto sam video, prilicno umetnicki pristup i ima neki oblik projekcije osecanja, tek cu otkriti koji
    Florence - emotivna ljubavna prica koja je sve odusevila, na mobilnim telefonima, touchscreen kontrole
    Into the Breach - strategija koja je priblizna, ako ne i rame uz rame sa sahom
    Donut County - katamari mehanika, samo si rupa, a ne kugla
    Return of Obra Dinn - ne znam da li je ista slicno bilo na gaming sceni do sad

    Ovo mi je samo prvo palo na pamet, ima tu jos mnogo naslova, da se nabraja do sutra
     
  45. Maxa

    Maxa opsa!

    11,405
    4,179
    113
    braćo, skini se sa metroidvanie :D
     
  46. Timemaster

    Timemaster Caelondian

    10,976
    1,970
    113
    Tesko makse, guraju ih nemilosrdno ove godine :D
     
  47. dsst

    dsst fdggg

    3,915
    1,026
    113
    to be fair, kad ljudi kazu da nema raznovrsnosti, prvenstveno misle na visokobudzetne igre koje se uglavnom drze isprobanih formula
     
  48. Timemaster

    Timemaster Caelondian

    10,976
    1,970
    113
    Dobro, to su druge stvari, pricamo o kompanijama sa stotinama zaposlenih koje moraju da idu na siguricu radi zarade i mislim da je to skroz okej. Ja ne zameram ubiju na asscreed fransizi, blizzu na overwatchu ili valveu na doti. Treba toliko ljudi isplatiti, odrzavati kompanije i usreciti finansijere na visokim pozicijama. Kapitalizam, jebiga
     
  49. master_yoda

    master_yoda EmuGlx website editors

    1,824
    349
    83
    Kao što je zaključeno već, moderan gaming nije samo Assassin's Creed i Call of Duty svake godine. Ko stvarno voli video igre i dalje može lako da nađe nove naslove koji će mu biti po ukusu. Single-player, multiplayer, 2D, 3D, izbora koliko hoćeš.
     
  50. TheNick

    TheNick Administrator Staff Member Administrator

    22,882
    3,592
    113


    Podseti me ova diskusija na ovo


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    grunt, Mile88 and voja87 like this.

Share This Page