1. powered by Surfing Waves

N64 Everything

Discussion in 'Nintendo 64' started by Goro Manjina, Apr 9, 2019.

  1. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Rani mario 64 gejmplej plus mario rpg na japanskoj tv.
    Takođe trudiću se da na ovom postu kačim zanimljive n64 - rilejted sadržaje, pošto smatram da bi se na opštim tredovima o gejmingu zagubili. Pozivam i ostale fanove sistema da ovde ubacuju nešto zanimljivo ako nalete.



     
    Last edited: Apr 9, 2019
    Matt, vetar, Blinker and 3 others like this.
  2. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Veoma zanimljiva priča o naprednom razmišljanju na planu level dizajna u ranim 3d igrama. Sagledana je kroz ovaj genijalni nivo, žestoko potcenjene igre i tada i sada.
    Iako se dok se priča igra pc verzija, sve stvari koje ovde navode važe i na n64, što znam jer sam prešao nivo odmah nakon gledanja klipa da proverim.
    Ja bi inače naveo još par nivoa iz igre kao zanimljive za seciranje u odnosu na tadašnju ponudu akcionih igara iz trećeg lica, ali ostaviću to za neki tekst na emu glx kad se nakanim.
    Svakako must watch za poklonike tog gena.
     
    TheNick likes this.
  3. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Uoči najave nove star wars igre, kratak pregled star wars naslova za n64 , sa jednog od najaktivnijih kanala vezanih za ovu konzolu. Iako većina ljudi koja se igrala na n64, zna barem ponešto o ovim igrama, Glen Plant ih je ovde detaljnije obradio uz dosta manje poznatih trivia.

     
  4. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Jedan rileksing Mario 64 momenat u Sekiro

     
    vetar and TheNick like this.
  5. TheNick

    TheNick FIGHT! Staff Member Administrator

    20,522
    2,648
    113
    Pogledao sam ovaj video ovo jeste stvarno bilo ahead of its time, mind blown za ono vreme jos na N64. PC nerdarija ne shvata koliko je N64 zasluzan delom za moderan gaming i dizajn u 3D igrama.
     
  6. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Istorijat probijanja rekorda najzahtevnije tajm etek staze u 1080 snoubordingu. Meni je lično klip bio posebno interesantan, jer sam samu igru preskočio u vreme kad je bilo aktuelna i motivisao me da je temeljnije isprobam. Takođe me i uvek iznova oduševi a to sam provalio gledajući Games Done Quick kanal i slične, kojim su sve naslovima igrači višegodišnje posvećeni u obaranju rekorda.

     
    Last edited: Apr 12, 2019
    shin-boyan likes this.
  7. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Next Generation Magazin, februar 1997. Pored intervijua sa Mijamotom gde se priča o budućnosti n64 konzole, plusevima i minusima razvijanja novih igara za istu (interviju je odmah na početku, a nastavlja se na strani 143) tu je i razgovor sa ekipom iz Epika koji između ostalog pričaju o svojim planovima verzije Unreal-a za, kasnije otkazani n64 dd dodatak. Delovi intervija o tome ispod linka za pdf.

    https://retrocdn.net/images/1/14/NextGeneration_US_26.pdf

    [​IMG] [​IMG]
     
    Last edited: Apr 13, 2019 at 8:29 PM
    Super Simke 64 likes this.
  8. TheNick

    TheNick FIGHT! Staff Member Administrator

    20,522
    2,648
    113
    Danas kada gledam originalni Unreal u 4:3 na tadasnjem hardware-u kako je izgledao, ima bas jak N64 vibe. Dizajn nivoa, low poly modeli i sve, bukvalno uz malo losije teksture izveli bi ga nekako, posebno na DD.
     
    Goro Manjina likes this.
  9. voja87

    voja87 Well-Known Member

    11,255
    2,355
    113
    interesantan je hardver konzole. n64 je na papiru oko 3x jaci od psx-a ali je toliko bottleneckovan da ustvari ispada slabiji u nekim stvarima (rezolucija tekstura i generalno manji broj poligona)
     
  10. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Ja čak mislim da je i saturn na papiru bio bolji od psx u nekim stvarima ,ali pošto o hardveru mogu samo da čitam, ne i da precizno diskutujem nisam siguran
     
  11. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,176
    2,158
    113
    PSX je 'na papiru' bio najslabiji ali je to nadoknadio 'pametnijim' dizajnom hardvera i razvojnih alata. Nintendova greška je bila što su ciljali na cijenu od $200, i to se itekako odrazilo na hardver koji je morao biti mnogo bolji od godinu i po starijeg PSX-a.
     
    Goro Manjina and SolidSnake88 like this.
  12. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Treba reći da kad je n64 izašao, soni još nije imao ff7 a n64 jeste mario 64 i još par hevi hitera malo kasnije. Imao je n64 itekako igre koje su dizale prašinu ali je količinski soni prevagnuo, pogotovo u kasnijoj fazi.
     
  13. Ace

    Ace 1.000.000

    2,915
    628
    113
    Ovaj klip je obavezan za svaku N64 temu :)

     
    vetar and Matt like this.
  14. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,176
    2,158
    113
    [​IMG]
     
    Goro Manjina and voja87 like this.
  15. voja87

    voja87 Well-Known Member

    11,255
    2,355
    113
    4kb za tekture, ogromna latencija rambus memorije, zahtevanje koriscenja loseg microcode-a, neodstatak zvucnog cipa tako da dobar deo cpu-a odlazio na to..i na sve to koriscenje kertridza naravno
     
  16. grunt

    grunt Celeb Freak

    16,491
    2,902
    113
    @Goro Manjina Sry dude rant incoming :D

    Ma koliko pikselizovan i pun onog mrdanja tekstura PSX igre izgledaju miljama bolje od vecine N64 igara gde su nivoi cesto toliko mali da imas osecaj da ces doci do kraja sveta ako napravis 5 koraka u bilo kom smeru, da ne pricam sto vecina igara ni nema teksture nego su samo boje lol A o mutnosti prikaza tek da ne pricam. Iz te generacije n64 mi je daleeeko najgora konzola, a da cisto da pomenem onaj uzasan gamepad :D

    Ima odlicnih igara to stoji i kada su se 110% potrudili kasnije sa onim dodatnim ram pack-om igre su znale cak i OK da izgledaju, ali ono mozda njih 5 vecina ostalih boze pomozi.
    A da neke od najlepsih i najboljih igara za PSX/Saturn su u prelepom 2D-u, N64 ni to nije mogao :D

    TLDR

    Nastavite sa topicom :D
     
    Blue, Omega and zdravkelja like this.
  17. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,176
    2,158
    113
    aka Gouraud shading :D

    Doom iz '93 je na PC-u koristio 16KB teksture tako da je još jasnije koliki je hendikep bio 4KB limit tri godine kasnije.
     
    grunt likes this.
  18. vetar

    vetar Well-Known Member

    5,986
    965
    113
    Uopšte se ne slažem, recimo Zelda OoT i Banjo Kazooie/Tooie uopšte nemaju male nivoe (i to su igre bez ram packa), kao primer 2D igre koja je izgleda fenomenalno ću navesti Paper Mario 64, i mislim da su N64 igre generalno bolje ostarile (i danas uopšteno igrivije) nego PSX igre baš zbog tih boja i zato što nisu išle uglavnom na realizam.
     
    Last edited: Apr 14, 2019 at 12:47 PM
    shin-boyan and Super Simke 64 like this.
  19. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,176
    2,158
    113
    Ne znam kako 17-20 fps-a može biti "danas uopšteno igrivije".
     
  20. vetar

    vetar Well-Known Member

    5,986
    965
    113
    Damn zaboravih na FPS. :D
    Ali mislim da su samo Zelde radile u 17-20 fps-a.
     
  21. voja87

    voja87 Well-Known Member

    11,255
    2,355
    113
    +-20fps je bio dosta cest framerate kod n64 igara. cak je i wave race 64 radio tako. sto je najgore posle sa dodatkom 4mb igre bi dobile visu rezoluciju al bi radile jos sporije
     
  22. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,176
    2,158
    113
    15-24fps-a je bio 'standard' za većinu N64 igara, pogotovo u većim, otvorenim igrama. One koje su radile u stabilnih 30 i 60 možeš izbrojati na prste jedne ruke.
    Najveći razlog za to je bio spor RAM. Realno to je generacija sa najslabijim framerate-om, ali po tom pitanju N64 je bio najslabiji.
     
  23. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Ma samo rokaj, ne zezaj.
     
  24. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Pretpostavljam da ti je turok 2 potpuna nepoznanica, igra koja je sa svojih 6 nivoa, toliko velika i zahtevna da se upamti prostor i gde je šta, da do danas nisam uspeo da je predjem kad god pokušam.

    Ovo je moderan mit sa interneta, nikom to tad nije bilo mutno. Sinoć sam recimo igrao 1080 snoubording i f zero x igre su prilično čiste i jasne pogotovo 1080. Što se tiče kolora nekim igrama je zbog toga dao poseban šmek kao majora. Na gejm kjubu jeste lepša i šarenija ali na n64 mu daje taj depresivni ton zbog kojeg ima atmosferu koju ima, da ne idem dalje u majoru kucaću godinama. Banjo i donkey kong 64 su prilično šarene i lepe igre takodje.

    Takodje moderan mit. Saturn analog ako si ikad imao priliku da ga koristiš je jebiga, ja jako volim saturn i to je jasno čim mogu da mu predjem preko onakvih kontrolera. Psx sam igrao koliko i n64 tad ali kad god nisam morao ,nisam korisitio analog . n64 je prva konzola gde mi je analog bio kraj dpada u svakom smislu. Kretanje u mario 64, zelda igrama, goldeneye, perfect dark je perfect. Do danas je tako, igramo sve na analog, dpad je ostao za 2d igre razume se. Skoro sam prešao silent hill kec i mogu ti reći to se odvijalo preko dpada.
     
    Last edited: Apr 14, 2019 at 6:09 PM
    shin-boyan likes this.
  25. voja87

    voja87 Well-Known Member

    11,255
    2,355
    113
    Kako nije mutno, svaka igra je mutnjikava jer su to koristili kao aa. Danas imas posebno hdmi resenja koja iskljucuju bas taj filter...plus n64 nije ni podrzavao rgb tako da je i sa te strane slika bila losija

    N64 dzojped se mozda tebi svidja (drag je i meni) ali generalno vazi za los dizajn, dual analog je sa razlogom postao standard koji je prisvojio i sam nintendo sa gamecube-om
     
  26. grunt

    grunt Celeb Freak

    16,491
    2,902
    113
    Goro kakav mit kada sam igrao n64 90tih lol
    A turok presao sa slascu na kompu pod glajdom gde je u 640*480 izgledao kako su autori zamislili :D
    Inace ne mislim na bukvalno male nivoe u smislu da se brzo predju, nego vizuelno/tehnicki draw distance je bio uzas mali u mnogo igara imao si osecaj kao da nivoi plutaju u nekom svemiru :D
     
  27. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Da, kasnije.


    Odlično izgleda i na n64, takodje je u toj rezoluciji, samo je važno da se igra na većem tv što je više moguće, Čak i na lcd izgleda proper, zadnji put sam ga tako prelazio usled nedostatka crt u kući.

    edit: pričam o turok 2 smh
     
  28. grunt

    grunt Celeb Freak

    16,491
    2,902
    113
    Oba turoka sam prelazio na PC-u, samo trojka nije dobila port.
     
  29. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Samo da naglasim da kad referišem igre, to sam sve ili igrao ili igram i dalje, ne pozivam se na yt recenzije i ostalo.

    Nebi smeli da svodimo gejming samo na takve stvari. Ne kažem da to nije bitno i da ja to izostavljam. Kamo sreće da mi je n64 jedina draga konzola na kojoj neki od naslova imaju probleme sa fps. Mnogo gore stvari sam doživeo u nekim igrama na ps3 recimo new vegas koji mi je medju najboljim igrama koje sam ikada igrao, a koliko puta mi se samo zamrzao ps3 i morao sam da ga resetujem prelazi svaki prag tolreancije. Ja sam u tim uslovima nakucao preko 200 sati jer je ta igra zakon.

    Svestan sam ja da se priča fluidnije odvija ako se pukne spika e to je sve ispod 20 fps, blede su teksture razvukli ih ćao zdravo. Nije baš tako, pogledaj kako je factor 5 iskusno hendlovao taj hardver u rogue squadron, doom 64 je jedna od najboljih Doom igara, perfektno radi, opet kažem nebi da zalazim u neke sad najpoznatije naslove jer bi otišao u drugom smeru ali primere moram da navedem. Extreme G serijal su sjajni vajpaut tajp rejseri sa vanserijskom muzikom itd

    Naravno da sam tred napravio da se vode i ovakve priče no hard filings brate moooi
     
    Ace and grunt like this.
  30. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    znam, došao sam skoro do trojke, treba da se nakanim da je pređem, ono što sam video mi se svidelo baš
     
  31. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43

    Selekcija traka iz Goldeneye koje su likovale na net pre par godina, u navodno nekompresovanom ful kvalitetu. OST zvuči sjajno, medjutim ono što je zainteresovalo fanove je : gde je ostatak saundtreka?
    Autor se ubrzo oglasio o čemu je reč:
    “It’s not uncompressed. When I first started working on the game I didn’t have an N64 dev kit so I just recorded the music straight out of my mixer onto DAT. That’s why there’s only a few tunes at full quality as I stopped writing this way when my dev kit turned up. After that I had to re sample all the instruments down to the lowest quality I could get away with without it sounding too terrible to fit it in the tiny memory space I was allocated!”
    Najjače je što su same trake dugo već stajale na njegovom oficijelnom vebsajtu, bez znanja većine i da postoje, evo i celog teksta o tome.
    http://www.vgmonline.net/the-truth-behind-goldeneye-007s-uncompressed-soundtrack/
     
    Matt and Ace like this.
  32. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43

    Kaseta koju je N64 Magazin delio odabranim čitaocima.
    Radi se o E3 reportaži iz 1999 fokusiranoj na nintendo sektor. Pored suverene dominacije Star Wars (Pod Rejseri su bili glavna atrakcija) tu su i old skul hostese kao i čitav baraž n64 naslova u nadolazećem periodu od Starkrafta, C&C 64, Kvejk 2, Roudsters, Rezident dvojke, DK64, Rane verzije Dzet Fors Dzemini pa do Perfekt Darka koji ide i zasebno posle reportaže kao miks gejmplej sekcija.
    Zanimljivo je da se u par navrata vidi 40 Winks otkazan n64 naslov, kao i Eternal Darkness u n64 varijanti koji se kasnije preselio na Game Cube.
    Odličan blast from the past a koga zanima više o Eternal Darkness na n64, dole je link koji objedinjuje sve poznate
    skrinšotove i klipove za tu verziju igre
    https://www.unseen64.net/2008/04/04/eternal-darkness-nintendo-64-unreleased/
     
    Last edited: Apr 16, 2019 at 9:46 AM
    shin-boyan likes this.
  33. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43

    Dok se još nije izrodio kao Rokstar Nort, Dizajn Limited je imao iza sebe pored Lemmingsa, Body Harvest. Igru koja je po mnogo čemu najavila suverenu GTA3 vladavinu sa svojim open world sekcijama. Ono što izdvaja klip od ostalih yt uradaka ovog tipa, su i razgovori sa nekima od autora i samim tim dosta zanimljivih trivia vezanih za razvoj igre.
     
    Last edited: Apr 18, 2019 at 4:35 AM
    Super Simke 64 likes this.
  34. TheNick

    TheNick FIGHT! Staff Member Administrator

    20,522
    2,648
    113
    Jel imas ovaj kertridz? :D
     
    Goro Manjina likes this.
  35. darkado

    darkado EmuGlx veteran

    7,146
    1,603
    113
    Ja imam, mislim da i Boyo ima.

    Sent from my Pocophone F1 using Tapatalk
     
  36. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Red je da prezentujem jedan od mojih omiljenijih yt serijala u zadnjih godinu a to je Goldeneye Speedlore. Radi se retrospektivama obaranja rekorda u raznim nivoima u igri. Goldeneye inače na svakoj od svoje tri težine ima različite zadatke u okviru nivoa, što čini spidranovanje na svakoj potpuno drugačijim poduhvatom.
    Domaćin WhiteGoose jedan je od veterana Elite foruma na kojem se Goldeneye spidranuje sa nevidjenim fanatizmom još od kasnih 90ih i jako je zanimljivo ispratiti promene u kvalitetu snimljenih ranova, novim taktikama koje su značajno oborile vreme, kao i o raznim članovima koji su dolazili i odlazili.
    WhiteGoose je inače jako zabavan za slušanje sa ludačkim terminologijama (bekbust, vorp, spidbuling, goldraš itd) i sumanutim baratnjem podataka i priča vezanih kako za ranove tako i likove koji su ih postizali. To često zna da zadje u dobar dokumentarac kao epizoda Silo Secret Agent gde VajtGus priča u jednom momentu o smrti svoje majke i kako je to uticalo da se povuče iz komune a posle se vratio još jači, lmao prajsles. Tu je i Aztek epizoda part 2 sa likom koji je bukvalno skrenuo od asocijalnog života i peglanja Goldeneye pa se to odrazilo na njegove spidran klipove koji su postali jako apstraktni sa subliminarnim porukama vezanim za njegov život i muzikom iz Eko delfina. Internet gas do daske. Lično obožavam da gledam ovakve stvari nevezano za n64 i goldeneye sadržaje, tako da bi se na ovo navukao i da nikad nisam upalio igru. Kako sam ih odgledao sve do sad, ovo su neki od mojih favorita.

    (ima i part 2)


    (part 2 i 3 takodje)





    Serijal i dalje izlazi stim što je sad na posebnom kanalu koji se zove Speedlore a pored Goldeneye , uključen je i Perfect Dark koji se na sličan način roka, samo je meni Goldeneye zanimljiviji jer su upotrebe gličeva i prolaska kroz zidove skoro nepostojeće. Link za novi kanal gde će nadalje ići :
    https://www.youtube.com/channel/UCVZzJEtr86OZXzdaBBKShtw
     
    Last edited: Apr 19, 2019 at 5:55 AM
    Ratanook likes this.
  37. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    https://github.com/gonetz/GLideN64/...ine-and-Star-Wars-Episode-I:-Battle-for-Naboo

    Tehnička dostignuća Faktor 5 tima za dve dosta pozne n64 igre (Indijana nažalost nije ni ugledao svetlost dana u pal varijanti).
    Neću dalje kenjati, jer se slabo razumem u ove stvari ali koga više zanima programiranje i taj gas , jak tekst sa par linkova na faktor 5 intervijue iz tog vremena:
    Factor 5 used to be one of the best game development studio at the very end of the 90’s/early 2000’s. Its programmers, coming from the German hacking and demo scene, were very talented and, thanks to a collaboration with both Nintendo and LucasArts, were able to deliver stunning graphic achievements on the N64 and GameCube.
    After the success of the Star Wars: Rogue Squadron in 1998, Factor 5 started to work two new games, Indiana Jones and the Infernal Machine and Star Wars Episode I: Battle for Naboo, with the intention to squeeze the Nintendo 64 to its best. In order to do so, Factor 5 decided to develop a “new” graphic microcode (and optimize its audio microcode called Musyx).
     
    shin-boyan likes this.
  38. voja87

    voja87 Well-Known Member

    11,255
    2,355
    113
    Factor 5 je stvrano bio studio koji zna da iskoristi konzolu do maksimuma, steta sto su pukli posle lair flopa
     
    Goro Manjina likes this.
  39. Goro Manjina

    Goro Manjina Active Member

    267
    123
    43
    Jebote nisam imao pojma da je to Factor 5 igra, hvala za inf
     
  40. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,176
    2,158
    113
    SixAxis je ubio Factor5. :D
     

Share This Page