1. powered by Surfing Waves

PS4 full info - hardver, os, softver, news

Discussion in 'PlayStation 4' started by DieH@rd, Feb 21, 2013.

  1. YOTH

    YOTH Well-Known Member

    637
    453
    63
    Bolje da su kupili Capcom i jos par manjih studija.Ovako ce ljudi da bitchuju sto Gta i Rdr nisu multiplat.
     
  2. vetar

    vetar Well-Known Member

    5,953
    957
    113
    Sumnjam da je ovo istina, Take Two je velik zalogaj (samo im je GTA V doneo milijarde) i za jače igrače nego što je Sony (recimo MS i Google).
    MS jeste pokupovao par studija, ali sve su slabiji studiji, ni jedno jače ime na tržištu.
     
  3. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,783
    778
    113
    Ne verujem da ce skinuti Minecraft iz PlayStation ekosistema, to bi samo smanjilo vrednost IP-a Microsoft-u, a Sony bas i ne bi naudilo.


    Za streaming, verujem da ce Microsoft namestiti "Streaming as a Service", gde ce ostali veliki igraci moci da nameste svoje streaming service preko Azure-a i dodavati igre kako se dogovore sa publisherima.
    Kompletan marketing bi mogao da radi korisnik servisa i razvoj exkluziva, a MSFT da samo odrzava infrastrukturu za procenat i po zelji da ukljuce vec spremne igre iz MSFT kataloga u njihov katalog.
    Uz ovaj pristup svaki publisher bi mogao da ima svoj "Streaming Service" i store i da uzima 100%, bez davanja poveceg procenta platform holderu. (naravno morali bi da plate uslugu streaming-a MSFT-u).
    I "multiplatform" publisherima bi to odgovaralo zato sto razvijaju igru za 1 cloud, a gde ce se sve pojaviti uopste vise ne zavisi od njihovog razvoja, vec bukvalno od "ukljucivanja". Tipa EA sklopi dogovor sa N, i MSFT samo ubaci najnoviju Fifu u N paket za minut?... i gotov razvoj igre...


    Nije naivno napraviti streaming servis, a jos manje imati kompletnu infrastrukturu. Na nivou planete trenutno to mogu da urade AWS (Amazon), Azure (Microsoft) i Google Cloud Platform. Microsoft bi za streaming igara trebao biti u manjoj prednosti (iako je AWS dosta veci) jer imaju decentralizovaniji sistem (vise lokacija po kalkukaciji) i od Amazon-a i (drasticno) od Google-a. Ali vec imaju velik Gaming biznis i konekcije sa _svim_ publisherima i naravno Windows/PC, za koji ne samo da ne placa licencu, vec i ga razvija. Ako Microsoft ne uspe da iskoristi ovoliku kompetetivnu prednost (bar u tech-u) treba totalno da se povuku iz gaming-a.


    ....
    I najavite vise neku pravu cloud igru, koja je pravljena od pocetka da iskoristi "power of the cloud".
     
  4. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    29,956
    2,847
    113
    I ms i sony koriste konzolni hw da im napaja cloud streaming (ps3, ps4 i xbox one maticne u server rackovima). Posto se ne oslanjaju na PC konfiguracije, sa takvim setupom ce tesko moci da naprave amazing cloud stuff.

    A sto se power of the clouda tice, MS vec ima to ... sa drivetarima u Forzi. :D

    Pitam se koliko bi kostalo da 1mil igraca istovremeno igra cloud igru koja zahteva 30tak cpu core-ova, 20tak teraflopsa i 64gb rama....

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
     
  5. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,783
    778
    113
    To sto koriste xbox server racks za neke stvari, ne znaci da nemaju pristup svim ostalim Azure servisima, koji ukljucuju i Nvidia CUDA, kao i klasicne PC virtuelne konfiguracije sa i bez GPU.
    U stvari da odem korak dalje, apsolutno sam siguran da nece koristiti "xbox server racks" za sve igre, posto sam skeptican da out of box mogu da rade sa virtuelizacijama, a da budu 1:1 mapire za nezahtevne igre bas i nema logike (1 nezahtevna igra, 1 Xbox One X - je waste).

    Zasto bi igra tipa Crackdown 3 koja koristi Azure (ili je bar trebala) koristila Xbox server rack? Nema logike da kalkulacije tog tipa prepustis Xbox-u, a ne CPU specijalizovanim masinama.


    To sto ti zamisljas nije cloud, vec sharing Xbox/PlayStation na udaljenoj lokaciji. Ako ce samo to da rade, bolje da ne rade nista.


    Jedina prednost Xbox One X racka (ili sta vec), je sto dobijaju ogroman popust na HW, a zaokruzena je masina za modernu AAA igru. Za light igre, ili cloud specijalizovane ne verujem da ce koristiti to uopste.


    24Core-a, 448GB rama je 3.621$ na sat.
    https://azure.microsoft.com/en-us/pricing/calculator/
    Izgleda da je ovo sa 4 GPU.
    https://docs.microsoft.com/en-us/azure/virtual-machines/windows/sizes-gpu


    Ali to je cloud za npr kompleksne kalkulacije, sa GPU i slicno, ne za gaming.
    Tipa radis sa netbook-a i pustis da ti odradi cloud compajling/kalkulaciju.
     
    Last edited: Mar 14, 2019
  6. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    29,956
    2,847
    113
    Ne koriste xbox one x za xCloud. Koriste samo Xbox One S. Koji ce im X kada ce video stream biti 1080p.

    Svi koriste 1080p60. PSNow 9mbits, Google 25mbits, a za MS cemo da vidimo.

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
     
  7. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,783
    778
    113
    Otkud ti znas sta Microsoft koristi?
    Sem zvanicne konfirmacije "radimo na streamingu" bas nema nikakvog info-a, a ti sad tvrdis da ce biti samo Xbox One S.
    I kakve veze ima preporucena brzina interneta? (sem sto ti ne mozes preko 12mbits :D)
     
    Chodex likes this.
  8. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    29,956
    2,847
    113
    Take the L on this one. I rekli su, i prikazali su u video snimku kako ubacuju obicne S ploce u rackove.



    Kvalitet snimka naravno. Ni googleovih 25mbps nije dovoljno za flawless IQ, al dovoljno je ok za vecinu ljudi.

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
     
  9. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,783
    778
    113
    Znam za snimak, ali da tvrdis da ce koristiti crappy CPU za sve taskove je besmisleno, pored toliko specijalizovanih CPU-ova u racku pored.
    Sony koristi cloud tech, ovi bukvalno prave cloud tech, od softvera do hardware-a i bas su specijalizovani za iznamljivanje/kreiranje custom cloud resenja, cak i on premise, koji je 100% odvojen od Microsoft Azure data centara.

    Ne znam zasto ti je toliko bitno da objasnis kako i MSFT koristi "isti" tech za cloud kao Sony, kad to nema nikakvog smisla, jer je MSFT ceo biznis skocentrisao oko cloud usluga.


    Kakve sad to veze ima sa bilo cim?
    Ili hoces da kazes da Sony ima bolji tech za streaming od kompanije iza YouTube-a?
    Nismo ni mogli da uporedimo istu igru na Sony Cloud-u i Google Cloud-u, ali ne Sony dominira...

    I opet ajde da vidimo prvo kako ce taj cloud streaming da radi u praksi...
     
  10. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,783
    778
    113
    Chodex likes this.
  11. eufrat

    eufrat Well-Known Member

    3,384
    1,346
    113
    Mene samo jedno zanima, ko/šta je MSFT?

    Sent from my HTC U11 using Tapatalk
     
  12. Wahad

    Wahad Prekidać 4 Life! Staff Member Administrator

    11,459
    2,066
    113
    Streaming gaminga i xCloud su totalno različite stvari kod MS-a, valjda ste svesni toga.

    Streaming klasični (Xbox igara only) će biti na S konzole kako su rekli, Azure ili xCloud ko zna kako ga zovu sada će biti nešto drugo. To je mislim rečeno nekoliko puta. DH meša te dve stvari uporno.
     
  13. shin-boyan

    shin-boyan Well-Known Member

    5,054
    1,300
    113
    Kako je zabavno ovo citati kada radis sa Azure-om svaki dan :).
     
  14. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,783
    778
    113
    Bas i ne, jer se uvek setim da su poceli da naplacuju PDV.


    Microsoft oznaka na berzi.
     
    eufrat likes this.
  15. shin-boyan

    shin-boyan Well-Known Member

    5,054
    1,300
    113
    Pa ne placam ga ja, vec klijent :).
    Fine su to cifre.
     
  16. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,783
    778
    113
    Mislio sam na sebe :)
     
    shin-boyan likes this.
  17. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    29,956
    2,847
    113
    I ti si pomesao nesto. xCloud streaming je jasno opisan da ce biti samo sa Xbox One S konzolama, makar ce tako biti u startu. Da li ce kasnije biti i streaming PC igara, to se ne zna.

    Kareem Choudhry, Head of Gaming Cloud: We're taking the hardware that we've built... ... and we're racking it in the Asure datacenters all around the world, and we are gonna render this experience on that hardware, the exact experience as the game creators intended it. No one's cracking the game open, no one is making any changes,
    Julia: No tinkering of any kind!
    Kareem: No, they [devs] don't have to do any work at all, just like we did with the back compat program. And then we are gonna remote that experience to users, no matter where they might be.


    Kad ovo bude up and running, jedini "cloud nedostatak" koji ce konzolni Xbox gameri imati je nemogucnost remote nastavljanja igranja igre iz istog mesta gde su stali, tj, fali "Remote Play" mogucnost gde se rest mode konzola probudi i nastavi gameplay iz istog mesta gde je korisnik bacio svoju konzolu u hibernate. Ali i to ce verovatno stici sa sledecim xbox-om i nekim boljim video encoder blokom. Deljenje pozicije igranja izmedju xbox one konzole i xcloud-a ce za sada biti samo preko redovnih cloud save pozicija.


    Ima veze sa kvalitetom slike. Google streaming izgleda dosta bolje od PSNow-a.

    Ne, nego da Google ima bolji image quality jer koriste bolji encoding preset i drasticno veci bandwith.
     
  18. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,783
    778
    113
    Mislim da to nece moci da radi ni u jednom slucaju. "Hibernate" radi tako sto sacuva sadrzaj RAM-a (da li pernametno hdd/sdd) ili privremeno u samom RAM-u, ali uz minimalno potrosnju struje.
    Ne vidim kako bi to mogli da rese posto svaka konzola mora imati gigabajte rama. Kako bi "save state" uopste preneli izmedju konzola? Save game umesto nekoliko mb da bude nekoliko gb?
    Cak ne verujem ni da bi to radili iz cloud-a kad nastavljas igru. Jer trosis puno resursa kad "ugasis cloud". Na lokalu to nije problem, ali na cloudu jeste, posto delis resurse.

    Ali ne mozemo ni zamislimo sta sve mogu da urade sa "pravim" cloud-om.
    Evo npr problem sporog ucitavanja - nikakav problem nije da nameste da prvo ucitavanje (od starta igre do prvog gaming screen-a) bude sa nekog ultra brzog shared SSD-a (koji sluzi samo za duza ucitavanja), a da regular in-game u pozadini ucitavanja idu sa drugog mesta, tipa sporog HDD-a, vezanog samo bas za tu instancu. Mislim u stvari cak ne mora ni da postoji "brz sdd", mogu da drze CELU igru OTPAKOVANU U RAM-U i da vise xbox instance povlace podatke direktno odatle. "RAM hard disk" je apsurdan kocept za konzolu, sto zbog cene sto zbog potrebnog ucitavanja u RAM svakog puta prilikom paljenja konzole... ali za cloud arhitekturu je skroz doable, cak i logican izbor...


    Igre smo uvek do sada (sem u vrlo retkim slucajevima) pravili iskljucivo samo da se izvrsavaju na tacno jednoj masini.
    Na cloud-u se totalno menja ta paradigma, jer koncept "jedne" masine po definiciji ne bi treba vise da postoji.
    Zato mi je i tako glup pristup 1 rack - 1 Xbox (ili PlayStation). Zato sam apsoltuno siguran da nece koristiti ("samo") taj pristup, vrlo verovatno ni u startu.
    Nikakvog razloga nema da pustas neku 2D igru tipa Spelunky 2 u 1080p/60 sa full instacom Xbox One S. Mora da mogu da virtualizuju Windows Xbox (ili kako im se vec zove Xbox OS) i da puste vise nezahtevnih igara tog tipa na 1 kompjuteru (ili cemu vec).
    Ako su mogli da nameste xbox 360 x86 Emulator, mogu i ovo :), pogotovo sto im je virtuelizacija vrlo bitna zbog cloud-a, a i Windows Server bi trebao da koristi isti kernel (ako se ne varam) kao i W10, odnosno X.



    Sredice sve to. Sigurno ce vrlo jasno biti modova - fast & ugly vs slow & pretty.

    I Sony sigurno priprema velik streaming update. Mozda vec imaju dogovor sa Amazon-om ili nesto slicno.
    I budimo realno Sony uopste ne promovise taj njihov streaming servis.
     
  19. Ivan

    Ivan Well-Known Member

    713
    325
    63
    Uzeh i ja novi pro CUH-7216B i mogu da potvrdim da je skroz ok. Osetljiv sam na sve oko buke i ovaj me skroz zadovoljava.
     
    shin-boyan likes this.
  20. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    29,956
    2,847
    113
    Cimaj Shin Boyana ako hoces da zaradis na preprodaji konzole. :D

    Promovisu ga samo preko PSBlog vesti svakog meseca [dodavanje 10tak igara] i ponekog YT snimka, mada ajd, pre neki dan su prosirili dostupnost u jos 7 EU zemalja [Italy, Spain, Portugal, Finland, Sweden, Denmark and Norway].
     
  21. Ivan

    Ivan Well-Known Member

    713
    325
    63
    Ja sam isti, ostaje kod mene :D
     
  22. shin-boyan

    shin-boyan Well-Known Member

    5,054
    1,300
    113
    Ume i moj da se cuje, ali ovo je sasvim zadovoljavajuce.
    Nadam se da ce prve serije ps5 biti u slicno rangu.
     
  23. Ivan

    Ivan Well-Known Member

    713
    325
    63
    Pa to, nije savršeno, ali ovaj nivo problema već ne bih ni pominjao. Nadam se da će da pogledaju taj deo xboxa malo za sledeći put...
     
  24. shin-boyan

    shin-boyan Well-Known Member

    5,054
    1,300
    113
    Xboxa? X je primetno tisi od ps4pro.
     
  25. Ivan

    Ivan Well-Known Member

    713
    325
    63
    Pa to i kažem, da se ugledaju na xbox.
     
  26. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,109
    2,124
    113
    Neće se to desiti namjerno, ali prilično sam siguran da ovaj put neće praviti posebnu veziju igre za PlayStation ukoliko Sony ne pristane na 'better together' pristup. Treba se Sony prilagoditi svim ostalim platformama a ne obratno.
     
  27. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    29,956
    2,847
    113
    Dokle god je Sony leader u konzolama, ne moraju se puno prilagodjavati potezima konkurencije. MS je publisher Minecrafta, nek rade sa njim kako hoce, ali ako ne podrze PlayStation izgubice desetine miliona korisnika te igre.
     
  28. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,109
    2,124
    113
    Isto kao što će Sony izgubiti desetine miliona kupaca novog hardvera na kojem potencijalno neće moći igrati Minecraft.
     
  29. voja87

    voja87 Well-Known Member

    11,067
    2,277
    113
    idi bre ispade minecraft najveci razlog kupovine konzole...
     
    Ivan, eufrat and WickedlNl like this.
  30. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    29,956
    2,847
    113
    Ostaje i pitanje prodajnog ugovora sa notch-om. Posto su mu velik deo svote platili preko MS deonica [izvinjavam se, MSFT deonica! :p], mozda je u ugovoru pisalo da Minecraft mora ostati multiplatform, da ekskluzivnost ne bi potencijalno uticala na vrednost njegovih deonica. ;)
     
  31. ivamark

    ivamark Well-Known Member

    5,158
    1,443
    113
    Ako bude BC uvek mogu da igraju PS4 verziju. :lol:
     
  32. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    29,956
    2,847
    113
    Naravno... osim ako MS ne povuce igru totalno iz prodaje #fuckonami style. :D

    Onda ce samo oni koji su kupili igru ranije na PSN-u ili oni koji imaju PS4 physical copy moci da je igraju na buducim PS konzolama.
     
  33. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,109
    2,124
    113
    Nije najveći ali je velik, da ne kažem ogroman razlog u zavisnosti od teritorije. U Japanu se Minecraft na Viti prodao kao Gran Turismo 3 na PS2 npr.

    Windows, Xbox, Switch, Android, iOS, Amazon FireOS/TV, ja ovdje ne vidim nikakav multiplatform pristup. :lol:
     
    Last edited: Mar 14, 2019
  34. eufrat

    eufrat Well-Known Member

    3,384
    1,346
    113
    Tugica na šta su spali

    Sent from my HTC U11 using Tapatalk
     
  35. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,109
    2,124
    113
    Tugica da je više Japanaca kupilo Minecraft za Vitu nego bilo koju drugu PS4 ekskluzivu. :lol:
     
  36. Teoreticar

    Teoreticar El Profesor

    2,783
    778
    113
    Minecraft je kupljen profitom napravljenim van USA, da ne bi morali da plate porez na njega, kad bi ga iz EU prebacivali u USA.
    Kad prebacuju IP, nemaju taj problem.

    Skoro sigurno ni blizu ne bi dobili toliko novca da je u pitanju USA firma.
    Iz istog razloga i EA i Activision su bili zainteresovani za kupovinu.

    >>mozda je u ugovoru pisalo da Minecraft mora ostati multiplatform, da ekskluzivnost ne bi potencijalno uticala na vrednost njegovih deonica. ;)

    Nadam se da ih je zadrzao, posto su rekordne.

    @Omega
    Mislim da je sansa da ne bude Minecraft-a za PS5 ravna 0.
     
  37. Omega

    Omega N64 je đubre

    15,109
    2,124
    113
    I ja to mislim... pod uslovom da Sony omogući bezuvjetni cross-play sa ostalim platformama. Možda se to do tada desi i na PS4 sa većinom ostalih mp igara pa sa Minecraft-om neće biti 'big deal'.
     
  38. eufrat

    eufrat Well-Known Member

    3,384
    1,346
    113
    Ništa onda, ti prži Majnkampf na gde god, a mi će se patimo sa PS ekskluzivama što se slabo prodaju u Japanu.

    Sent from my HTC U11 using Tapatalk
     
  39. Ivan

    Ivan Well-Known Member

    713
    325
    63
    Imam čudan problem...

    U Destiny 2 je okretanje na desnu stranu (na sticku) mnogo sporije nego na levu.

    Vidim da mnogi imaju taj problem u destiny 2, ali i drugim igrama. Da li se dešava jos nekom?

    Ne znam da li je do joypada ili do igre, verovatno oboje jer je igra tako konfigurisana, pa ako stick nije 100% kako je zamišljeno, ovo se dešava.

    U drugim igrama nemam problem.


    Edit: sad vidim da je isto i u drugim igrama :(.

    Kupljen kod mađara, kako to sad objasniti...
     
    Last edited: Mar 16, 2019 at 1:45 AM
  40. voja87

    voja87 Well-Known Member

    11,067
    2,277
    113


    wtf, ako ti nadju malo marihuane u japanu ugasio si ga potpuno, tvoja karijera je gotova
     
  41. grunt

    grunt Celeb Freak

    16,341
    2,804
    113
    A jakuze furaju pedofiliju, prodaju tone narkotika i oruzja i sta sve ne, ali to je OK :D
     
  42. master_yoda

    master_yoda EmuGlx website editors

    1,747
    310
    83
    Isto, na oba DualShocka koja imam. Verovatno nije redak problem... Video sam na youtubeu da je jedno rešenje da duneš u deo između sticka i unutrašnjosti kontrolera. Stvarno pomaže, privremeno.
     
    Ivan likes this.
  43. voja87

    voja87 Well-Known Member

    11,067
    2,277
    113
    holly shiiit. novi oddworld izgleda super:)

     
    darkado likes this.
  44. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    29,956
    2,847
    113
    Lorne Lanning ne odustaje od video igara sve ove godine, svaka mu cast.
     
  45. DieH@rd

    DieH@rd Winter Knight Staff Member Administrator

    29,956
    2,847
    113
    EA Access servis je na kratko leakovao na Brazilskom PSN-u [samo ikonica], a pronadjena su i pominjanja PS4 imena u web source code-u od Access-a.
     
  46. voja87

    voja87 Well-Known Member

    11,067
    2,277
    113
    posle strangers wrath-a koji je bio flop oddworld se ugasio ali su zadrzali sva prava za igre, sto je bilo super jer su kasnije poceli da prodaju digitalne verzije tih starih igara, te pare su ulozili u abe remake (koji mi se jbg ne svidja) i sad sve ukupno ulazu u soulstorm, evo ima 5 god koliko rade na igri. stvarno se nadam da ce dobro proci
     
  47. grunt

    grunt Celeb Freak

    16,341
    2,804
    113
    Meni se Stranger's Wrath bas svidjao, super je izgledao, imao je ekstra zanimljiva oruzja, u kojoj drugoj igri lovis razne zivotinjice/insekte kao municiju :D
    Tehnicki je igra bila poprilicno sweet, lepo je koristila Xbox.
     
  48. darkado

    darkado EmuGlx veteran

    7,101
    1,589
    113
    Stranger's wrath fenomenalna igra

    Sent from my Pocophone F1 using Tapatalk
     
  49. voja87

    voja87 Well-Known Member

    11,067
    2,277
    113
    kada sam prvi put uzeo xbox medju gomilom igara je bio i stranger, gledam pise oddworld, milsim wtf jel ovo nastavak na munch-a, nisam imao blage veze da igra uopste postoji

    presao sam je relativno skoro, veoma solidna igra, definitivno bolja od muncha ali opet ni blizu po atmosferi oddysee i exoddus-a
     

Share This Page